Retailbedrijven en distributiecentra

De oplossingen van Kardex Remstar bieden u meer efficiëntie en een significante besparing op opslagruimte, ongeacht de afmetingen van uw verkoop- en distributiemagazijn en de sector waarin u opereert. Onze automatische opslagsystemen en softwareoplossingen zijn exact afgestemd op de actuele behoefte en voldoen aan uw verwachtingen. Ongeacht of ze worden toegepast in een enkele, semi-automatische oplossing met een of twee automatische opslagsystemen of in grotere projecten met meerdere opslagsystemen inclusief de mogelijkheid om goederen volledig automatisch op te slaan en te verzamelen.

In vergelijking met de opslag van goederen op legborden of entresolvloeren leiden de automatische opslagsystemen van Kardex tot een verbetering van de orderpickproductiviteit met 100 tot 400 procent. Tegelijkertijd kan het benodigde vloeroppervlak tot een tiende worden gereduceerd. Verdere verbeteringen omvatten een accuraat voorraadbeheer, daling van het aantal pickfouten, een betere werkomgeving en een betere ergonomie. De voordelen laten zich vertalen in een snelle ROI (return on investment) en lagere operationele kosten. Dat heeft direct een positieve impact op het bedrijfsresultaat.

 

Welke activiteiten in het warehouse kunnen worden geoptimaliseerd met de systemen van Kardex Remstar?

Welke goederen het meest geschikt zijn voor optimalisatie verschilt van bedrijf tot bedrijf, maar in het algemeen gaat het om goederen die liggen opgeslagen op legborden of entresolvloeren of om goederen uit orderpickgebieden.


Veranderingen in het bestelgedrag van klanten – zowel zakelijke als particuliere klanten – leiden tot een stijging van het aantal orders, daling van het aantal stuks per order en snellere levertijden. Dat stelt hogere eisen aan een effectieve logistieke operatie en vraagt om optimalisatie van de goederenopslag. De automatische opslagsystemen van Kardex Remstar zijn flexibel en kunnen worden aangepast aan elke taak. Alle goederen worden opgeslagen op trays, wat zorgt voor een grotere flexibiliteit en wat het mogelijk maakt artikelen met grotere afmetingen op te slaan. De hoogte van elke tray kan eveneens worden aangepast aan de afmetingen van de goederen, zodat maximaal gebruik van de ruimte kan worden gemaakt. Als het assortiment verandert, kunnen de hoogtes eenvoudig worden aangepast. Met andere woorden: het bedrijf is niet gebonden aan de layout van het magazijn, maar kan die op elk moment veranderen als omstandigheden daarom vragen. Een dergelijke flexibiliteit, gecombineerd met het efficiënte ruimtegebruik, stelt bedrijven in staat om hun assortiment te verruimen en hun inkoopproces te optimaliseren.

 

Een overzicht van de voordelen van optimaal ruimtegebruik met systemen van Kardex

 

  • Meer efficiëntie. Onze klanten rapporteren vaak een stijging van de efficiëntie met 100 tot 400 procent.
  • Minder ruimte. Het aantal benodigde vierkante meters kan vaak met 75 tot 90 procent worden gereduceerd. Dat betekent dat dezelfde hoeveelheid goederen kan worden opgeslagen op een vloeroppervlak dat niet meer dan 10 tot 25 procent van de oorspronkelijke oppervlakte beslaat.
  • Grotere winstgevendheid. De investering gaat gepaard met een snelle ROI (return on investment) dankzij de stijging van de efficiëntie en besparing van opslagruimte. Bovendien maakt leasing het mogelijk om kostenbesparingen te realiseren die aanmerkelijk hoger zijn dan de maandelijkse lasten. Dat betekent dat u uw bedrijfsresultaat vanaf het begin direct kunt verbeteren.
  • Minder pickfouten. Laser pointers, lichtstrips en put-to-light systemen gidsen de operator direct naar de juiste locatie. Als extra controle is het mogelijk om de gepickte goederen nog eens te scannen. In de praktijk blijkt dat het aantal fouten afneemt in vergelijking met conventionele orderpickprocessen met behulp van legbordstellingen. In sommige gevallen kan dit leiden tot significante kostenbesparingen, terwijl ook de reputatie van het bedrijf bij klanten flink verbeterd.
  • Beter voorraadbeheer. De software van Kardex maakt het mogelijk om de voorraad te tellen op elk moment dat een picklocatie leeg raakt. Dankzij de interface met het ERP-systeem betekent dit dat de voorraadniveaus in het systeem en in het magazijn nagenoeg altijd overeenstemmen. Dat leidt tot een beter inkoopproces en een kleinere kans dat te veel voorraad wordt besteld. Sommige bedrijven kunnen daardoor zelfs de vaste jaarlijkse voorraadtelling overslaan.
  • Schonere producten. De goederen liggen in een gesloten automatisch opslagsysteem en zijn beschermd tegen zonlicht en stof. Voor bijzonder kwetsbare producten is het zelfs mogelijk om de temperatuur en de vochtigheid in het gesloten systeem te reguleren en cleanroom-condities te creëren.
  • Versterkte concurrentiepositie. Reductie van de logistieke kosten leidt tot een groter concurrerend vermogen.
  • Verbeterde werkomstandigheden. In een magazijn met legbordstellingen moeten orders van wisselende, niet-ergonomische hoogtes worden gepickt, soms zelfs met hulp van een ladder. In een automatisch opslagsysteem van Kardex worden de goederen op ergonomische werkhoogte naar de operator getransporteerd.
  • Flexibiliteit en aanpasbaarheid. De systemen van Kardex Remstar zijn flexibel en kunnen op elk moment worden aangepast aan de veranderende behoeftes.

 

Integreer de automatische opslagsystemen van Kardex met uw host-systeem

De opslagsystemen van Kardex worden normaal gesproken aangestuurd door software van Kardex, dat min of meer fungeert als warehouse management systeem (WMS). U kunt maximaal profiteren van de opslagruimte en alle mogelijkheden die dit systeem biedt door deze software te integreren met uw ERP-systeem, uw webshop of uw bestaande WMS-software. Kardex Remstar heeft een groot aantal referenties waar onze systemen zijn geïntegreerd met Axapta , Magento, Navision, Movex, SAP, Jeeves, Apport, Consafe, Dracar, Autovision en heel veel andere systemen.

 

Referenties

Als toonaangevende leverancier van automatische opslagsystemen heeft Kardex Remstar meer dan 140.000 systemen in de hele wereld geïnstalleerd – voor kleine en grote toepassingen in kleine en grote bedrijven uit verschillende sectoren. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie.

 

 

 

Jørn Petersen, Abena Logistics:

“Investeren in systemen van Kardex Remstar bood ons de gelegenheid om onze verkoopactiviteiten uit te breiden zonder extra personeel te hoeven aannemen. Deze investering was uitermate lonend.”

 
# ## #